linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 21

Kategori: Stödhem 2022

Tittut, här kommer en morgonpigg kattunge 
(null)

Här är vid lunch och på eftermiddagen. De sover verkligen huller om buller 
(null)

(null)


DAGENS VIKT 
Felix 494 gram (kattungen som fastnade vid förlossningen) +15 gram

420 gram (svart kattunge med lite vitt på nosen) +6 gram

420 gram (svart kattunge med vit svanstipp) +19  gram

397 gram (randig 1) +17 gram 

379 gram (randig 2 med en vit ring runt svansen) +19 gram

(null)

(null)

(null)

Eftersom att mamma Lavie envisas med att hon och kattungarna ska ligga i buren så tog jag igår in min stora bur från förrådet och tvättade den och ställde på tork till idag. Sen bytte jag från förra buren till den stora så de åtminstone har lite mer plats än tidigare.
(null)

När jag kom in i rummet nu på kvällen så var två av kattungarna ute och gick. De återvände efter en stund till buren och så busade alla fem med varandra, med lite små avbrott då de ville ut och kolla läget igen. Känns som att de börjar bli "stora" nu. Alltså, att de vill mer än bara ligga vid mamman och varva att äta och sova om vartannat.
(null)

(null)
(null)

Det ser fortfarande ganska trångt ut även om de fått en större bur, men det verkar vara så mamman vill ha det :) 
(null)
(null)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: