linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 43 och 44

Kategori: Stödhem 2022


Dag 43 (torsdag 24 november) 



Dag 44 (fredag 25 november) 

I dag byggde stödhemshusse ihop familjens nya möbel som Kattstödet köpt, jag hoppas de kommer gilla den. Mamma Lavie tittade bara storögt på möbeln men ville inte hoppa upp på den. Jag har ändå ställt den vid fönstret så hon ska kunna titta ut ordentligt och spana på grannar och fåglar och annat spännande. Till slut lyfte jag upp henne och då började hon spinna och trampa med tassarna och la sig till slut ner.
(null)

Jag la även dit hennes älskade myntamus. Försökte ta ett kort på henne när hon gosar med den, men det gick inget vidare 😄 
(null)

På eftermiddagen la jag mig i sängen inne vid katterna och alla ungar hoppade upp och busade och bråkade ett tag innan de slocknade en efter en runt mig. Det var så mysigt 🥰 
(null)

(null) (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Lille Leo somnade medans jag klappade honom, sen när jag skulle resa mig ur sängen höll han fast mig med tassar och klor ❤️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Mamsie sov i sin lilla säng på bordet. Hon måste fortfarande ha bodyn på ganska ofta då hon låter kattungarna dia i stort sett hur mycket de vill när man tar av den, men nu kan jag låta henne vara utan bodyn en hel natt iallafall. 
(null)

Jag är en manisk kattungeräknare. Jag räknar in katterna hela tiden, särskilt när dörren varit öppen så de fått vara i hallen och badrummet en stund. Igårkväll när jag var uppe sista gången fick jag det bara till fyra kattungar hur mycket jag än räknade. Till slut bestämde sig lilla nummer fem för att kravla sig fram från sitt gömställe 😄 
(null)

(null)

  (null)

(null)

Alltså på riktigt?!? Hur små och söta trampdynor får man lov att ha egentligen?? 
(null)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: