linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 19 och 20

Kategori: Stödhem 2022


Dagens vikt (förra vägningen var i förrgår)

Felix 479 gram (kattungen som fastnade vid förlossningen) +53 gram

414 gram (svart kattunge med lite vitt på nosen) +51 gram

401 gram (svart kattunge med vit svanstipp) +45  gram

380 gram (randig 1) +34 gram 

360 gram (randig 2 med en vit ring runt svansen) +27 gram

(null)

(null)

Kattunge på rymmen
(null)
(null)

Mamman ser till att han går hem igen
(null)

Men det dröjer inte länge innan han beger sig ut igen :)
(null)

I dag har jag och Mina avmaskat alla kattungar. Jag avmaskade även mamma Lavie, det var bara att krossa tabletten och blanda i lite mjukmat så åt hon glatt upp allt. 
Mina kollade även kön på kattungarna och som jag trodde är det två tjejer och tre killar. 

Kattungarna fick vara mitt på golvet i sitt babygym efter avmaskning. De låg dock inte kvar speciellt länge utan började halka omkring på golvet istället. Tjejerna verkar ha lite bättre koll på sina kroppar än killarna, som snarare ålar sig fram än går. 
(null)

(null)

Se vad gulligt, ena kattungen håller om sin syster ❤️
(null)



 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: