linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 110

Kategori: Stödhem


I dag fick jag väldigt bra nyheter. Kattungarnas mamma Festis flyttade på prov för ca två veckor sedan och nu har hennes matte bestämt att hon blir kvar 🙌🏼 Jag har varit lite orolig då ju Festis ännu var lite osäker när hon flyttade och kunde bitas/rivas. Hon hann bita tre eller fyra volontärer på Kattstödet innan hon flyttade vidare till sitt nya hem. Jag är så glad att hon fått ett nytt hem - ett nytt liv ❤️ 
(null)

Vilde
(null)

(null)

(null)

I dag hade Vilde bäddat ner sig själv. Det har han inte gjort förut, men han var väl lite frusen 
(null)

Vilde gnagar gärna på fingrar och tår 
(null)

(null)

Bonnie börjar bli kaxig; så Miranda tyckte det var dags att sätta henne på plats 🙄

Bonnie gillar verkligen Mirandas allergifoder... tur att det är så billigt 🙄😂 

Tomten i filmen är en av Vildes favoritleksaker. Även Pixel älskar dessa tomtar så jag köpte några extra som jag la i leksakslådan, som är en stor tung låda. Framför lådan ställde jag en tung förpackning kattsand men det hindrade inte inbrytardrottningen Miranda från att bryta sig in i lådan och när lådan väl var öppen var det bara för kattungarna att välja vilken leksak de ville ha, och vilde valde då denna tomte. Jag tar upp tomten i kattungarnas rum 2-3 ggr / dag men Vilde bär med sig den ner igen. Ibland bär han själv upp den för trappan (se film). Han är så gullig när han springer omkring med tomten i munnen. Givetvis får tomten följa med i flytten på torsdag ❤️

Nej nu är det dags att natta kattungarna, det är så tyst och lugnt just nu så jag misstänker att de redan somnat nånstans. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: