linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 102 och 103

Kategori: Stödhem

Dag 102

Lite morgonmys 
(null)

I går var Mina och jag i Viklau för att kolla upp denna katt 
(null)
Vi skulle bara lämna en fälla och trodde inte vi skulle få se katten överhuvudtaget, men det fick vi. Den höll sig på lite avstånd men ändå relativt nära, den ville nog hålla koll om vi kom med något gott. Katten håller till i en ladugård på en stor gård. Ägaren har även några egna katter i ladugården, och de katterna bryr sig knappt om nykomlingen, så troligtvis är katten kastrerad (om det vore en okastrerad hane borde katterna ha jagat bort honom och om det vore en okastrerad hona borde människorna på gården ha sett kattungar då den varit där sen i somras). Om den är kastrerad så har den ju haft ett hem någon gång och förhoppningsvis är den kanske även id-märkt eller chippad. Det bästa vore om vi direkt efter infångandet kan ta katten till veterinär för kontroll om den är id-märkt, men vi kan inte boka någon tid då vi inte har den blekaste aning om hur lång tid det kommer ta att fånga in katten, eller ens om vi kommer lyckas första gången vi försöker eller om vi måste försöka flera dagar på rad. 

På kvällen fick jag sån migrän att jag var tvungen att gå upp och lägga mig i kattungarnas sovrum där det var mörkt och tyst. Jag tog med kattungarna och Pixel valde att också följa med så vi sov tillsammans i rummet hela natten och Oj, vad gosiga de var allihopa. Kattungarna ville till och med ligga på min mage och gosa och gosa och spinna och spinna. Det var så mysigt ❤️
(null)

(null)

(null)

(null)

Pixel The cutiepie
(null)

(null)

(null)

Vilde och Pixel hörde nån i trappan 😀
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Dag 103 
Den här granen alltså. Den kommer nog inte överleva kattungarna 😂 
(null)

(null)

Miranda öppnar alltid alla lådor här hemma och idag var det katternas leksakslåda som stod på schemat. Lådan är så trög så det är bara envisa Miranda som kan öppna den (knappt ens jag), men när den väl var öppen försåg sig kattungarna med det de ville ha, dvs Pixels backuptomtar
(null)

Pixel älskar dessa och då kattleksaker har en tendens att försvinna så köpte jag upp ett lager. De hade försökt gnaga loss tomten, så jag fick hjälpa dem att klippa loss den 😊
(null)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: