linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 37

Kategori: Stödhem

Dagens vikt
Luna: 520 gram (+ 55 sen i förrgår)

I dag var vi och bunkrade kattmat på ÖoB. Jag hämtade även ett paket med 100 pingisbollar. Dessa bollar är de allra bästa och roligaste för katter då de är så lätta och rullar så snabbt. Jag behöver uppenbarligen inte 100 stycken till mina katter, men köpte en drös extra att ta med till Kattstödets alla katter, där går dom åt 😀 (Lutt: vill Algot och Viktor ha nån boll månntro?)
(null)

Tidigare har katterna fått Mjau mjukmat i smakerna kyckling och oxkött, men nu köpte jag även med lax och kalkon och serverade dem laxen till eftermiddags...eeeh... senlunch/tidigkvällsmat? Vad heter alla måltider när man får mat 300 gånger per dag ungefär? Frukost, lunch och middag är ju givet, men allt där mitt emellan? Frukost nr 2, lunch nr 2, middag nr 2 kanske? Hur som haver så var laxen lika poppis som alla andra smaker. Idag började förresten även Bonnie att äta av maten så nu äter allihopa. Det är säkert skönt för Festis, då behöver kattungarna inte amma riktigt lika mycket som tidigare, utan mer för närheten och tryggheten ❤️ 
(null)
 Agnes och Festis 
(null)

Agnes
(null)

Vilde
(null)

Luna
(null)

Jag försökte få kattungarna att hoppa upp i sängen. De förstod grejen, men lyckades inte riktigt hela vägen men snart så. 



(null)

(null)


Kommentarer

  • Lutt säger:

    Om det blir någon boll över kan vi absolut ta emot =*

    2020-10-31 | 12:40:19
  • Matte Lina säger:

    Ok, då får du dem nästa gång vi ses :)

    2020-10-31 | 19:30:46

Kommentera inlägget här: