linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 35 och 36

Kategori: Stödhem

DAG 35 (onsdag 29/10-20)

Dagens vikt
Luna: 465 gram 
Agnes: ca 620 gram
Vilde: ca 650 gram
Bonnie: ca 586 gram 

Grattis på femveckorsdagen!!! 🥳

Som ni ser ligger Luna ganska mycket efter i vikten fortfarande. Hon går upp i vikt som hon ska nu men vägde ca 100 gram mindre än de andra vid födseln och hamnade efter än lite mer sina första veckor, vilket nog är svårt att komma ifatt. Det lär jämna ut sig ju äldre de blir 😊 

Jag vägde alla i går då det var dags för deras andra avmaskningen. Avmaskningen gick bra men jag fick erfara vilka vassa tänder Vilde har  🙈 

Luna
(null)

Agnes
(null)






DAG 36 (torsdag 30/10-20)

Om någon frågar mig vad jag gjort på sistone så är svaret enkelt. Jag har städat. Och städat. Och städat. Tack och lov är till och med städning mysigt när det vimlar av katter kring en 🥰 (null)

Katterna hade möblerat om lite i morse. Kartongen stod under sängen i går och handduken var i kartongen, men den hade dom dragit ut och låg och sov på när jag gav dem frukost. 
(null)


I dag började Luna äntligen äta mjukmat. När hon förstått hur gott det var kunde hon inte sluta äta. Hon åt nonstop i en kvart. 

Festis leker lite


Luna äter eftermiddagskrubb
(null)

Det går verkligen åt mycket mat nu. Jag fyller på mat flera gånger per dag. Jag försöker undvika att lägga upp för mycket mat och behöva slänga utan lägger hellre upp nytt flera gånger. Det är bara sista gången på kvällen som jag öser upp för mycket så det ska räcka till morgonen. Hårdmat har de tillgång till hela tiden så klart, men jag tror inte att kattungarna äter det än, utan bara Festis. 

Kommentarer

  • Lutt säger:

    Slagsmålet mellan Vilde och Bonnie (?) ser verkligen våldsamt ut, varför gick du inte emellan?! XD

    2020-10-31 | 12:38:21
  • Matte Lina säger:

    Det är ju ett galler emellan, jag tyckte det räckte 😜

    2020-10-31 | 19:32:48

Kommentera inlägget här: