linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 31

Kategori: Stödhem


Dagens vikt
Luna: 409 gram (+ 23 sen igår)

I dag fick kattfamiljen en av Marikas fina myntamöss
(null)


Agnes gillar den 😊


Men Mamma Morr gillar den ännu mer 😀 


(null)

Mamman låter mig vara vid kattungarna ganska länge numera utan att själv vara i rummet. Bara jag inte stänger dörren så hon inte ser vad som händer, då blir hon orolig när kattungarna jamar. Så jag stänger oftast på sin höjd bara till kompostgallret. 
(null)

Lördagsmums. Jag gav familjen mjau burkmat igår för första gången, istället för mjau portionspåse eller Royal canin kitten portionspåse och kittenmousse och de älskar det (dvs mamman, Agnes och Vilde - jag har inte sett Luna eller Bonnie äta vanlig kattmat än).  Det var verkligen skönt att de gillade burkmaten, annars hade jag nog blivit ruinerad 😜. Jag har försökt ställa babymonitorn så den filmar matfaten så jag kan se om de andra kattungarna också äter, men de envisas med att välta och vinkla kameran i tid och otid. Här har de t.ex. vinklat så de filmar sig själva istället. Inte mig emot 😊 
(null)

Och just precis nu ser jag detta, undersidan av sängen. Jag ska snart upp med lite "välling" så ska resa kameran upp då. 

(null)


Agnes
(null)

Vilde och babymonitorn
(null)

(null)

Bus

Bonnie är så söt så man smäller av 🥰 
(null)

(null)



Bonnie var först med att verkligen visa att hon gillar när man gosar med henne. Hon till och med skrek när jag slutade ta på henne 🥰


Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vilken liten myspropp <3

    2020-10-24 | 21:21:04
  • Anonym säger:

    Så söta!! Så roligt att följa din blogg❤️Vi längtar efter Agnes och Luna här hemma! // Malin

    2020-10-24 | 21:59:19
  • Matte Lina säger:

    Malin: Njut av lugnet så länge det varar 😜 Det är så skönt att veta att de ska flytta till någon jag känner till. Och bäst av allt: jag kan kräva foton och uppdateringar från Lillan och kunna få lite uppdateringar om tjejerna även efter de flyttat 🥰

    2020-10-24 | 22:54:57

Kommentera inlägget här: