linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 12 och 13

Kategori: Stödhem

Hädanefter döper jag stödhemsinläggen som ovan, dvs kattungarnas ålder. 

Här är några foton från i går:

(null)

(null)

(null)

(null)


Kolla storleksskillnaden :)
(null)

(null)

(null)

Igårkväll när jag skulle ta en sista titt på familjen var detta allt jag såg. En fluffig mammakattrumpa 😂
(null)



I DAG
I dag har jag städat och moppat vid familjen, det tar sin tid med bara en hand, men vem har bråttom? Kattungarna börjar bli aktiva och kommer säkert snart börja utforska rummet. För nu nöjer de sig med att hålla sig på sin dyna, men de har börjat hålla span efter Festis när hon lämnar dynan för att t.e.x äta:
(null)

Festis lämnar nu en del mjukmat vid varje måltid och hon har börjat äta mer av hårdmaten. Tidigare höll hon sig ju till Royal canin kitten, men nu äter hon även den andra sorten av Royal canin. Hon fräser och morrar fortfarande när jag kommer med ny mat eller ska ta ut tomma skålar, men hon gör små framsteg varje dag. Hon låter mig vara inne i rummet vid kattungarna även om hon är utanför och jag stänger till kompostgallerdörren. 

De är så söta ❤️
(null)

(null)









När man bara vill sova men ens mamma envisas med att man måste duscha.


Mamman är ganska brysk i sin tvätthantering av sina ungar 😂 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: