linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 58

Kategori: Stödhem


Festis är så nöjd och glad när hon får vara utanför rummet. Hon går sällan ner på nedervåningen längre förutom korta stunder utan vill bara vara i hall, badrum och klädkammaren uppe. Önskar det gick att avskärma på något sätt så att mina katter inte kunde komma upp för trappan, så kattfamiljen kunde ha tillgång till hela övervåningen (förutom husses rum där knappt våra katter får vara då han är så nojig över sina pryttlar 🙄). 
(null)

Bonnie. I klädkammaren har vi en klösmöbel som alla kattungar älskar. Mina katter älskar den också. Vi har alltid en i klädkammaren och en ute på baksidan och när det börjar bli vår så slänger vi den på baksidan - som så klart blivit lite kass efter att ha stått ute en vinter - och så tar vi ner den i klädkammaren och ställer ut och köper en ny att ha i klädkammaren. 
(null)

Så här ser den ut och finns i två färger. Jag kanske lägger ut lite tips på olika saker som katterna gillar/behöver så får ni, framtida ägare, själva avgöra om ni vill inhandla prylen eller ej 😊. Denna möbel heter Rapunzel och kostar 859 kronor på Zooplus. Det finns på fler ställen och passar man på när det är rea kan man kanske få ner priset än mer. Jag gillar Zooplus och håller mig oftast till den butiken då de har bra priser, en sparplan och gratis frakt när man handlar för över en viss summa (jag minns dock ej vilken summa då jag aldrig hamnar under även när jag tänker att jag "bara ska köpa liiite den här gången"). 
(null)


Bonnie igen ❤️ 
(null)

Luna ❤️
(null)

Vilde ❤️
(null)

Agnes ❤️
(null)

I dag skulle kattungarna och jag skypa med en kollega och hennes son, men när jag kopplade ur min bärbara dator och gick upp så försvann nätet. Jag försökte ansluta igen och igen men det gick bara inte, så jag ringde till kollegan via FaceTime istället och efter en stund började Agnes trampa runt på tangenterna på min bärbara dator och kollegan utbrast "Nu funkar det, du är online" och så kunde vi skypa istället. Tänk va, värsta IT-teknikerkissen 😀 Det tror jag kommer passa Agnes framtida mini-husse perfekt, för när jag träffade honom i somras (jag fikade med hans mormor som är en fd kollega och god vän) så kom vi in på datorer på nåt sätt och mini-husse verkade riktigt haj på det hela (och en aning bekymrad över att jag är ganska kass på det mesta som har med datorer att göra 😜).

Bonnie med sin lilla tungspets ute 
(null)

(null)

Vilde och Bonnie
(null)


I morgon ska jag ta upp en lampa i rummet och hoppas att ljuset kan bli lite bättre. Fotona blir verkligen inte bra och jag känner att det börjar bli dags att lägga ut en annons för Festis så i helgen ska hon få vara fotomodell. Hon är ju flyttklar när kattungarna är 12 veckor och det hade varit skönt om hon kunde få en intressent snarast. Det är så klart lite problematiskt med tanke på att hon rivs och bits ibland, men jag hoppas det släpper när kattungarna flyttat och hon inte behöver känna att hon måste skydda dem hela tiden. 





Kommentarer

  • Lutt säger:

    Zooplus borde alla djurägare känna till, bra att du tipsar om dem =)

    2020-11-20 | 23:18:14

Kommentera inlägget här: