linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni fÄ följa mina Àlskade (s)katter och deras vardag.

Dag 55

Kategori: Stödhem

Luna still hanging around 😜 
(null)

Men Àven de andra fÄr hÀnga ibland. Det blir dock lite vingligt nÀr mamman samtidigt vill vÀssa klorna.

Jag slĂ€ppte lös mamman i lĂ€genheten och hĂ€llde ut lite dreamies till henne, men hon var inte ett dugg intresserad av dem utan var mycket mer nyfiken pĂ„ mina chips sĂ„ det var bara att dela med sig (hon blir nĂ€mligen lite morrig och lĂ€skig om man inte gör det đŸ™ˆđŸ˜±)

Vilde gillar att sitta vid fönstret nÀr det stÄr pÄ glÀnt för vÀdring.
(null)

Agnes
(null)

Bonnie 
(null)
Bonnie
(null)

Bonnie och Luna
(null)
 
Vilde
(null)

NĂ€r jag var uppe sista gĂ„ngen vid katterna sĂ„ knackade det plötsligt pĂ„ ytterdörren. Kattungarna blev nervösa och mamma Festis likasĂ„ och jag hade inga planer pĂ„ att gĂ„ ner och öppna dĂ„ jag 1. redan springer upp och ner för trappan fler gĂ„nger varje dag Ă€n vad min kassa kropp egentligen mĂ€ktar med och 2. De som kĂ€nner mig vet att man hör av sig innan man kommer förbi och 3. Jag inte ens trĂ€ffar mina nĂ€ra och kĂ€ra just nu, Ă€n mindre okĂ€ndingar som fĂ„r för sig att plinga pĂ„ dörren efter klockan 20 (jeeezuz, det Ă€r ju nĂ€stan efter min bedtime till och med 😮). OkĂ€ndingen nöjde sig dock inte med att bara knacka utan bestĂ€mde sig för att plinga pĂ„ dörrklockan ocksĂ„ och jisses vad rĂ€dda kattungarna blev, de for ivĂ€g Ă„t tvĂ„ olika hĂ„ll, Vilde gömde sig bakom gardinen i fönstret och Agnes under bordet i en tĂ€ltkoja och Bonnie och Luna ilade in i badrummet. 
(null)

Mamman satt kvar i hallen och blĂ€ngde ned för trappan och morrade lĂ„ngt ner i halsen. Hon morrade lĂ„ngt efter det att okĂ€ndingen lyckats nĂ„ mig pĂ„ telefon för att meddela att han lĂ€mnat ett paket utanför dörren (Sara, det var barnens julklapp som kom). Det Ă€r lite lĂ€skigt nĂ€r hon blir sĂ„ uppstressad, sĂ€rskilt dĂ„ det Ă€r jag som fĂ„r ta smĂ€llen (eller bettet rĂ€ttare sagt) nĂ€r hon blir nervös och osĂ€ker. SĂ„ jag stĂ€llde in kvĂ€llsmaten i rummet och gick ner igen. Även om hon vĂ€ldigt gĂ€rna vill ut ur rummet sĂ„ Ă€r det Ă€ndĂ„ dĂ€r hon kĂ€nns lugnast och tryggast. Det Ă€r som hennes safeplace. Ett safeplace med fyra smĂ„ virvelvindar som hĂ€rjar runt som ena galningar (man kan ju förstĂ„ att hon vill ut 😜)

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: