linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 48

Kategori: Stödhem


I dag på lunchen gick Festis ner medans jag var uppe och städade och donade och när jag kom ner såg jag att hon hade dragit ur mina överblivna pommes från gårdagens Sibyllakvällsmat. Sibyllapåsen stod vid ytterdörren då jag skulle ut och slänga sopor efter städet. Festis verkar ha smaskat på en pommes. En riktig skräpmatskatt det där, så hon har verkligen hamnat vid rätt familj 😀 

Jag måste komma ihåg att inte lämna några matrester framme hädanefter. 
(null)

(null)

Kattungarna har varit på nedervåningen några gånger, men än föredrar de att vara uppe. Men det är nog en tidsfråga innan de börjar härja runt i hela lägenheten 🙈 

Sicken söt pojk 🥰 
(null)

Klätterapa 
(null)

I dag fick kattungarna sin tredje och sista avmaskning. Mina var här och hjälpte mig och det var tur det,  vilka sprattelkatter. Vilde väger snart ett kilo och börjar bli stark och få riktigt vassa klor, men även lilla Luna kämpar emot bra. De tar ingen skit nån av kattungarna 💪🏼 

Mamma Morr blir fortfarande väldigt stressad när jag inte är själv så hon ville knappt gå ner för trappan utan stod mest och morrade. Vi lyckades smita in i rummet till kattungarna och stänga dörren när mamman var utanför, vilket gjorde henne väldigt orolig, men det var enda sättet att få i kattungarna medlet. De fick gomat som belöning efteråt. 
(null)


Så här är mamman när jag är själv med henne. Så himla go, hon till och med flörtar tillbaka i början av filmen, när jag flörtar med henne. Strax efter filmen gav hon mig dock ett fräs. Än är hon lite svår, men hon har kommit otroligt långt och hos rätt person kommer hon bli världens goaste mest tillgivna katt, det är jag helt övertygad om ❤️ 

Cool kisse 😎 
(null)

(null)


Kommentarer

  • Lutt säger:

    Även om hon var obekväm med Mina så är hon ändå framme! Hon kunde gått och gömt sig istället. Så duktig! <3 Och sååå fint att du får klappa henne <3 <3 <3

    2020-11-10 | 21:22:40
  • Lina säger:

    Ja, hon är verkligen duktig 😊🥰

    2020-11-11 | 06:44:41
  • Sofi säger:

    Hon kommer nog kunna slappna av mernär ungarna hennes blivit stora och flyttat hemifrån ♥️

    2020-11-11 | 19:53:07
  • Sofi säger:

    Hon kommer nog kunna slappna av mernär ungarna hennes blivit stora och flyttat hemifrån ♥️

    2020-11-11 | 19:53:35
  • Sofi säger:

    Hon kommer nog kunna slappna av mernär ungarna hennes blivit stora och flyttat hemifrån ♥️

    Svar: Ja, jag tror också det :)
    linasskatter.blogg.se

    2020-11-11 | 19:53:37

Kommentera inlägget här: