linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 43 och 44

Kategori: Stödhem

Dag 43 (torsdag 5/11-20)

I går hade jag en sån dag att jag knappt tog några foton eller filmer alls av katterna, utan ägnade mig helhjärtat åt att leka med dem istället. Jag älskar att fotografera och särskilt just katter då jag 1. Är en catoholic och (null)

2. Det är en sån utmaning att fota katter. De gör ju aldrig som man vill och är aldrig stilla mer än två sekunder åt gången, om de inte sover. Men ibland är det skönt att lägga kameran åt sidan och bara vara i nuet. 

Här är iallafall mammakatten som äter i trappan 
(null)

 Och Agnes
(null)

Jag kunde inte låta bli att spela in Luna när hon fick ett busryck 😊 

Dag 44 (fredag 6/11-20)

I dag har Luna skypat med de av mina arbetskamrater som var på kontoret. Mina kollegor var eld och lågor, men Luna var måttligt intresserad och for upp för trappan igen så snart hon fick chansen. Kolla vad snabb hon är... 
(null)

Krubb
(null)

Nyfikna tjejer 
(null)

Det var så otroligt mysigt i dag för när jag satt i sängen hoppade först Vilde upp och la sig ganska nära mig och började spinna när jag klappade honom... 
(null)

... och strax därpå hoppade Agnes upp och la sig tätt intill mig och började också spinna. Jag kan inte förklara hur fantastiskt det kändes.
(null)



(null)

Vanligtvis när jag kommer in i katternas rum så vaknar de just och är pigga och utvilade och härjar runt som fyra små virvelvindar och jag försöker hålla jämna steg så gott det går, och när de sen slocknar brukar jag lämna rummet och låta dem sova, men i dag stannade jag kvar och fick uppleva den här fina mysstunden också.

Många katter är ju känsliga vad gäller klappar på magen, men inte Luna. Kolla tassarna 🥰 


(null)

 I morgon ska jag bädda iordning sängen och lägga in lite kuddar så jag kan halvligga där och mysa med trötta kattungar 😀. Jag vågar nog inte lägga mig ner när Mamma Morr är i rummet, då jag skulle känna mig lite utsatt ifall hon skulle känna sig trängd och försöka bita mig, men hon lämnar rummet väldigt långa stunder numera. Ibland känns det som att hon flyr fältet när alla hennes barn är i full gång och så återvänder hon först när jag tröttat ut dem allihopa med massa lek. Jag förstår henne iochförsig, tänk er själva. Fyra ungar liksom. Inte nog med det så är det hennes tredje kull bara i år, hon måste vara helt slut. Det känns skönt att veta att det är hennes sista kull. Så snart alla kattungar flyttat ska hon kastreras. 
(null)

(null)

När jag myste med katterna på övervåningen var det ett himla liv nere men jag tänkte att det nog bara var mammakatt som rotade och möblerade om i mitt kontor, så jag stannade kvar uppe. Sen när jag gick ner såg jag att hon hade dragit ner en öppen påse nachochips på golvet och tagit ut iallafall ett chips och gnagat på. En nachoälskare med andra ord, det är en katt i min smak det 😀 
(null)

(null)


Bonnie ❤️ 
(null)

(null)

(null)

Det är synd att det är så dåligt ljus i katternas rum. De flesta foton blir mörka eller suddiga. 
(null)

Katterna tar sig upp överallt nu utan problem, som bordet. Där sitter de ibland på dagarna och spanar ut.
(null)

Här kommer en ganska meningslös film egentligen, men jag tycker det låter så sött när kattungarna äter. De smackar så väldigt
mycket 😀 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: