linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 99

Kategori: Stödhem


Gott nytt år!

Jag har varit vid Kattstödet större delen av dan, vilket så klart var jättemysigt då det var så länge sen jag var där (förutom korta stunder för att lämna/hämta katter etc), men jag fick tyvärr tråkiga nyheter om att en av Kattstödets katter, Ingo, somnat in och han betydde mycket för mig då det var han som tog sig an min skyggis Doris när hon som mest behövde en katt att ty sig till innan hon flyttade hem till mig. Han var en så himla fin farbror, som haft ett liv som jag inte skulle önska någon så även om jag är glad att han åtminstone sina sista år i livet fick bo vid Kattstödet så smärtar det att veta att hans första (minst) åtta år var rent gräsliga. Jag önskar han hade kunnat få några år till i Follingbo 💔❤️ 

Med det sagt så det blir inget långt inlägg i dag, jag ville bara önska Gott nytt år och meddela att katterna fått nyårsmiddag (eller försenad julmiddag, då Pixel kräktes så många ggr dagen före julafton att jag inte vågade duka upp något julbord till dem). 

De fick mjukmat, laktosfri grädde, skinka och tonfisk. Skinkan var mest poppis men både Decibel och Miranda smakade av grädden. Doris åt i vardagsrummet som vanligt, om man försöker få henne att komma till köket med de andra så struntar hon helt enkelt i att äta istället, så hon får vara själv i vardagsrummet när hon äter och OJ, vad hon kan äta :)
(null)

(null)

Men kattungarna åt mest och längst 
(null)

Det smäller för fullt här allaredan trots att det är mer än tre timmar kvar till tolvslaget, men än så länge bryr sig ingen katt nämnvärt. Förutom Pixel som vill ut 🙄 (vilket han så klart kan fetglömma). 

Vilde på första parkett för skådespelet utanför  🚀 
(null)





Kommentarer


Kommentera inlägget här: