linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 98

Kategori: Stödhem

Usch; vilken skitdag jag haft. Jag både somnade och vaknade med migrän och den höll i sig fram tills ikväll så nästan ett helt dygn så jag har bara legat i sängen och slötittat på serier och slumrat. Skittråkig har jag varit och kattungarna har  fått roa sig själva. Tack och lov så har dom ju varann så även om de också sovit mer i dag när jag inte aktiverat dem så mycket så har de ändå fått skapligt mycket bråk och bus av varandra. En kattunges allra bästa aktiveringsleksak är helt klart en  annan kattunge 😀 

När jag låg nerbäddad i sängen under mitt tjocktäcke och nästan skakade av köld iklädd både varma tofflor och handskar så bestämde sig kattungarna för att dra igång AC’n. Som att jag inte var frysen nog liksom 😂 
(null)

 
(null)

Det syns inte riktigt men Vilde har halva granen i munnen 😂
(null)

(null)

Bonnie föredrar att tugga på pappstjärnan 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag orkade iallafall vifta lite med leksaksspöt en stund ikväll 
(null)

(null)

Här ligger min skyggis Doris jämt när kattungarna är lösa i lägenheten 
(null)

(null)

(null)

(null)

Men ikväll var hon framme och inspekterade Bonnie för första gången. Visserligen på lite avstånd och Doris morrade nästan hela tiden, men i övrigt gick det väldigt bra. Bonnie kände nog av att det inte var läge att pusha Doris, för hon höll distansen hela tiden, till skillnad från hur hon håller på mot Miranda, som hon envisas med att följa efter och gå alldeles för nära trots att Miranda fräser och säger ifrån. Skillnaden är att Miranda inte är rädd för kattungarna, hon bara gillar dem inte speciellt mycket 😜 
(null)

Kattungarnas små egenheter
Bonnie: Ligger gärna och gömmer sig under soffan/sängen etc och när man går förbi flyger hon fram och grabbar tag i ens fot och vägrar släppa taget ens när man försöker gå vidare. 
Vilde: Har också en fotgrej. Han vill gärna tvätta ens tår och bitas lite 🙄 
What’s up with that? 

Kommentarer

  • Lutt säger:

    Du får ju säga till när du har en migrändag så jag inte spammar dig på insta <3

    Svar: Men det är då rakt ingen fara, jag har ju inget ljud på insta så jag går bara in när jag själv känner att jag vill och orkar så spamma på du :)
    linasskatter.blogg.se

    2020-12-30 | 22:35:01

Kommentera inlägget här: