linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 92

Kategori: Stödhem

God jul. I efterskott (klockan har ju passerat 24:00). Jag slogs ut av en migränattack i eftermiddags och sov bort stora delar av dan så nu är jag pigg som en lärka. Eller ja, inte riktigt. Jag somnar nog snart; men först några foton. 
 
Innan jag slogs ut av migränen så tänkte jag att det var märkligt och tråkigt att ingen av alla sex katter i denna lägenhet ville sova med mig, men när jag vaknade till efter en timme eller så, så låg både Vilde och Bonnie i sängen. De vaknade dock till av min kamerablixt och började härja runt igen 😜 
(null)

(null)

(null)

Bonnie fick lukta ganska länge på Decibel idag utan att Decibel sa ifrån. Innan vi skulle iväg i förmiddags så stängde Daniel in kattungarna i sitt rum och sa "allt är klart här uppe". Jag ville dock ge dem en andra frukost så jag gick upp ändå och tur var väl det för Daniel hade lyckats stänga in Decibel i rummet med kattungarna 😜
(null)
 
Vilde ba "nu är glada julen slut slut slut, julegranen kastas ut ut ut". 
(null)

(null)

(null)

Frukost Nr 1 (klart Pixel också måste ha)
(null)

Lunch
(null)

Jag hade planerat julbord till katterna, min vana trogen, men då Pixel kräktes 6-7 ggr igår vågade jag inte duka upp till fest. Det är ju omöjligt att ge alla katter förutom honom massa gosaker, särskilt då han är världens matvrak. Så de får vänta med julbord tills imorgon eller övermorgon. 

Kattungarna fick dock lite lyxig kvällsmat med kokt skinka (det fick mina katter också) och portionsmat av Mjau och Bozita. Vilde dök på skinkan och Bonnie på Bozitan. 
(null)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: