linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 89

Kategori: Stödhem


Mina små hjälpredor var med mig på kontoret (köket alltså) fram till klockan 9 idag, sen var jag tvungen att gå upp med dem till sitt rum, då de härjade så mycket att det var svårt att få något gjort 😀
(null)


(null)

(null)

I eftermiddag/kväll har de varit med oss andra i lägenheten. Jag ska gå upp med dem i rummet och natta dem om en stund, men än är de piggelin så de får vara fria ett tag till. Det är så skönt att kunna ha dem fria så jag slipper springa upp och ner för trappan så mycket och ändå känna att jag inte räcker till varken för mina katter eller kattungarna. Särskilt skönt blir det på nyår då jag behöver ha koll på alla katter och hur de agerar vid 00-slaget. Vi hoppas på en lugn nyår helst helt utan raketer, men det är väl att hoppas för mycket? 
(null)

(null)

(null)

Ikväll ser vi en musikal på Netflix. Kattungarna har inga problem med den höga volymen på tv:n, men tidigare idag blev de livrädda för mikrons surrande. Nya ljud kan väl vara lite otäckt. 

Det enda jobbiga är att kattungarna smäller igen datorn emellanåt så jag måste lämna sängen och starta filmen igen. De har även gjort rutan mindre samt bråkat med ljudet 😂

(null)

(null)

Vilde försöker närma sig Miranda sakta men säkert 
(null)

Kolla här, Bonnie är facebookkändis. Mina frågade om jag hade något juligt kattfoto de kunde få låna till en julhälsning i Förlorade och upphittade katter på Gotland-gruppen och det klart jag hade.
(null)

Det är en viktig grupp att känna till om det någon gång skulle vilja sig så illa att en katt skulle försvinna (låt oss hoppas att det aldrig sker). Det skadar inte att vara med i gruppen även om man inte har en försvunnen katt. Det kan ju hända att man kan hjälpa någon annan katt att hitta hem ❤️


Kommentarer


Kommentera inlägget här: