linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 86 - fredag

Kategori: Stödhem

Hallelulejah, appen funkar igen!!! Det blev genast mycket roligare att blogga, det har faktiskt varit pest och pina de senaste dagarna med allt krångel så i går orkade jag inte ens blogga. Så här kommer inlägget för gårdagen. 

Då det var Agnes och Lunas sista natt vid oss så bestämde jag mig för att sova vid kattungarna en natt till. Det märktes dock snabbt att två nätter i rad utan sin matte var mer än vad denna pojke klarade av. Han gnällde och krafsade på dörren och ville in och när han till slut gav upp spenderade han resten av natten åt att gnälla och gny vid sin husse som knappt fick en blund i ögonen och var helt slut på morgonen. Pixel har alltid varit extremt "mammig", vi connectade redan när vi jobbade med att fånga in honom, hans syskon och mamman och den connection har blivit starkare och starkare under det år han bott här. Så givetvis fick jag dåligt samvete, men som tur är så är han en väldigt förlåtande pojke så när vi la oss igår var han lika go som vanligt ❤️
(null)

Sista natten med Agnes och Luna 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jisses, vad de håller på 😀
(null)
Vilde 
(null)

Luna var så himla mysig på fredagsmorgonen så jag ville knappt lämna sängen, jag låg kvar en hel timme efter klockan ringde och myste med kattungarna 
(null)

(null)

(null)

(null)



I slutet på filmen nedan ska Luna hoppa från bordet till sängen men lyckas inte riktigt 😂 

Sista frukosten tillsammans alla fyra ❤️ 
(null)


Agnes och Luna flyttade klockan 13:30 i går. De tyckte nog det var lite läskigt, som ni ser på detta foto men jag fick en rapport igårkväll att de hade varit framme och ätit, druckit och kurrat lite ❤️ 
(null)

Jag fick även en rapport från Follingbo att allt är bra med mamma Festis ❤️ 

Bara två kattungar kvar här hemma nu. 
(null)

(null)

(null)

Vilde och Bonnie fick laktosfri grädde och extra god mjukmat efter att systrarna flyttat.
(null)

Pixel och Vilde
(null)

Pixel och Bonnie 
(null)

Dessie och Bonnie
(null)

Dessie var lite kaxig mot kattungarna så jag vågar inte låta dem träffas utan kompostgaller emellan. Inte än iallafall. 
(null)

Pixel är så nyfiken på kattungarna. Men han är även lite rädd för dem. Här sitter han spänd som en fiolsträng och spanar på dem


Kommentarer


Kommentera inlägget här: