linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 84

Kategori: Stödhem

 
Då var dagen här. Dagen då kattungarna fyller 12 veckor och dagen då Festis flyttade. Det gick förvånansvärt lätt att få in henne i buren i morse, men hon var så ledsen ❤️

När jag kom hem öppnade jag för kattungarna så de fick springa fritt i lägenheten. Ser ni vem suddepluttan i trappan är? 

Agnes ❤️ Hon vågade sig äntligen ner för trappan :)
 
Det blev lite kaos att ha alla kattungar springandes på hemmakontoret samtidigt som jag försökte delta i ett skypemöte. Bonnie sprang över datorn och knäppte Av ljudet- På ljudet- Av ljudet 😂
 
 
Lunchlur

Här sitter dom på rad 

Klockan 15 hämtade Mina och jag Festis vid veterinären. 
Hon fick en ordentlig undersökning utöver kastreringen, så det känns bra. Allt hade gått bra och allt såg bra ut, förutom att hon har en avbruten tand men inget som behövde åtgärdas nu. Hon hade inte bitit någon heller 😀 
Hon var fortfarande lite groggy när vi hämtade henne så hon orkade inte ens jama, bara titta på oss med sina vackra ögon
 
Här är Festis installerad i Follingbo. Hon fick, enligt mig, ett av de bästa rummen. Det är i Maimees som är det stall där flest besökare håller till (det finns två stall) och rummet hon fick är precis innanför ena ytterdörren och dörren till rummet är en glasdörr så besökare kan se henne direkt när de kommer in. Inte nog med det så är det avskiljt från de andra katterna vilket jag tror är bra för Festis. Anledningen att hon är en stor hundbur är för att det är helt hopplöst med de där trattarna som katter ska ha efter operation för att inte få upp sina sår. Hundburen är tillräckligt stor för att de ska kunna ha det bra där ett par dygn men för liten för att de ska kunna fara och flyga omkring och riskera att få upp sina sår. 

Festis var ännu lite groggy och satt och vinglade. Birgitta kom förbi och skruvade upp värmen i rummet som snabbt blev varmt och skönt och när vi lämnade Festis låg hon mot gallret närmast elementet och halvsov. De kan bli ganska frusna efter operationen och behöver ha det varmt och skönt. 

 

Kommentarer

  • Lutt säger:

    Vad skönt att allt såg bra ut i undersökningen! <3 Om tanden inte behöver åtgärdas nu så kanske det aldrig behöver göras heller, toppen! Nu hoppas vi på att hon snabbt vänjer sig vid fler folk i rörelse och att hon inte behöver vara kvar i Follingbo så länge <3

    2020-12-16 | 19:42:46

Kommentera inlägget här: