linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 82

Kategori: Stödhem


Då var det en ny vecka och vilken vecka sen. På onsdag ska Festis kastreras för att sedan flytta till Kattstödet i Follingbo och fredag flyttar Agnes och Luna till sitt nya hem. Det kommer verkligen bli tomt här hemma, på både gott och ont. Det är ganska slitsamt att ha en extrafamilj att ta hand om med allt vad det innebär av städning, mockning, spring i trappan mm men det har också varit väldigt givande så jag ångrar det inte för en sekund. Och givetvis har jag blivit förälskad i mina bonuskatter under de månader de bott här så det kommer bli tufft att säga hejdå till katterna även om jag vet att de kommer till helt fantastiska hem. Det är nog bra att Vilde och Bonnie stannar ett par veckor till så jag får ta det pö om pö och inte behöver säga hejdå till alla samtidigt. Och så har jag så klart en liten förhoppning om att jag kommer få uppdateringar då och då om hur det går för katterna *not so subtle pik* 😜 

(null)


Kattungarna hjälper till att städa 

(null)


(null)

Här är buren som det är tänkt att jag ska få in Festis i på onsdagmorgon. Hon gillar iallafall att ligga uppå den, men det kan nog bli lite knepigare att få henne att gå in i den 
(null)


(null)

Här sitter lilla klotöga och spanar på fläkten 😀
(null)

Agnes
(null)


Hon är säker med bollen, lilla Luna 


Kommentarer

  • Lutt säger:

    Kommer Agnes och Luna att behålla sina namn eller har familjen tänkt ut några nya? =)

    Svar: Jag vet inte, kan höra när de flyttar på fredag 😊
    linasskatter.blogg.se

    2020-12-14 | 21:11:19
  • Lutt säger:

    Ja tack. Vi kommer ju fortsätta prata om dem så jag vill använda rätt namn =)

    2020-12-15 | 14:17:48

Kommentera inlägget här: