linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 81

Kategori: Stödhem


Söndagmorgon
(null)

Sådana här tunnlar uppskattas ofta. Denna sort är köpt på ÖoB för 69 kronor. 

Min Miranda älskar den här varianten från Zooplus. Den är betydligt dyrare dock. Även denna prasslar en del så den brukar vanligtvis vara i det rum där Festis och kattungarna bor, då vi inte kan ha den i sovrummet/vardagsrummet - då skulle vi aldrig få sova en hel natt utan att vakna av prasslandet. Så jag tog bort Mirandas donut när kattfamiljen flyttade in så hon lär bli jätteglad när den plockas fram igen i januari när hela familjen flyttat 😊 
(null)


Tidigare hade vi även denna variant, men Miranda (som är födoämnesallergiker) kräktes i den när hon fått i sig något tokigt så den fick slängas. Den är inte prasslig utan mjuk och Miranda älskade att sova i den, till skillnad från sin prasseldonut som hon snarare använder som leksak än sovplats. Det känns som en märklig prissättning då donuten känns "billigare" i materialet och snarare borde ligga i samma prisklass som tunneln från ÖoB (eller dubbla priset kanske då den väl är ca dubbelt så stor). Medans Zoolove-tunneln känns ganska lyxig, mjuk och skön. 
(null)





I dag var jag förbi Kattstödets loppis, som är stängd på söndagar så då får man passa på :)
En på Kattstödet hade fixat en så fin tavla med Festis! ❤️
(null)

Jag köpte några myntamöss då mitt lager hemma var slut. Det är en av Kattstödets volontärer som gör dem och de kostar bara 35kr styck och älskas av alla katter. Jag la en myntamus på diskbänken då jag tänkte ta med den upp till kattfamiljen, men Pixel nosade sig till den direkt 😜 

Tur att jag köpte flera stycken. Festis gillar dem verkligen. Kattungarna också men Festis lät dem inte komma åt den 😜 


Sånt man kan mötas av när man kommer in i kattfamiljens rum. Undrar vad de hade emot kudden? 
(null)

Och handduken? 🤔
(null)

(null)

Luna och Agnes 
(null)




Kommentarer


Kommentera inlägget här: