linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 78

Kategori: Stödhem


Tidig morgon. Mamma Festis vill absolut ut ur rummet men orkar inte mycket mer än att gå två meter sen lägger hon sig ner och chillar och väntar på frukost. 
(null)

Frukosten är nog den måltid som kattfamiljen gillar mest. Även om de får så pass mycket mjukmat på kvällen att de klarar sig till morgonen så blir ju mjukmat tråkigare och tråkigare ju längre det står framme, så när det serveras färsk och slafsig mat på morgonen blir alla katter eld och lågor. 
(null)

Kattungarna är, till skillnad från sin mamma, inte speciellt morgontrötta. 
(null)

Ungefär så här har mina lunchraster sett ut de senaste månaderna. Jag brukar tänka "ska jag äta nåt på lunchen i dag eller ska jag gå upp till kattfamiljen". Kattfamiljen vinner jämt! 
(null)
Ö
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vilde 
(null)

Spaning pågår
(null)

I går kom Luna springandes med munnen full av sådant som Vilde leker med på filmen nedan. Jag kunde för mitt liv inte förstå var hon hittat det men i dag när Vilde kom med samma sak kom jag på att jag strax innan hört ett brak i trappan och såg att de vält ner min julekatt och då föll polletten ner. Julekatten har två rosetter runt halsen, en i tyg och en i det här som kattungarna dragit av.

Fast numera har den bara tygrosetten kvar 😀 
(null)

Luna
(null)

(null)

Agnes 
(null)

Festis 
(null)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: