linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 76

Kategori: Stödhem


Gissa vad vi har gjort i dag? Jo, vi har varit vid veterinären så kattungarna kunde få sin andra vaccinering samt chip. Det gick väldigt smidigt att få in kattungarna i buren men mamman blev förtvivlad när hon blev lämnad själv i rummet. Hon skrek och skrek så kattungarna blev alldeles nervösa och började jama för full hals de med, men så fort vi kommit utanför ytterdörren lugnade dom ner sig. Jag fraktade kattungarna i min lådcykel ut till parkeringen där Mina hämtade upp oss. 

Mina passade bra i munskydd men jag ser ut som en bandit 😂 
(null)

Veterinärsbesöket var jobbigast för Luna, när jag lyfte ut henne ur buren så kände jag hur hela hennes lilla kropp skakade 💔 Hon är annars den som brukar vara tuffast, men det är ju en helt annan sak att vara tuff i hemmets lugna vrå, där man känner sig trygg jämfört med att plötsligt befinna sig vid okända människor på ett okänt ställe och till råga på allt få två sprutor i nacken (en med vaccin och en med chip). Bonnie var den som tog det coolast, hon gick nästan självmant ut ur buren och när hon var klar och inne i buren igen försökte hon komma ut igen. Hon var väldigt nyfiken 😀 Agnes och Vilde var inte speciellt förtjusta över veterinärsbesöket men ändå ganska lugna. 
(null)

Jag har inte kunnat väga katterna på ett par veckor då jag bara har en liten köksvåg och då katterna inte kunnat hålla sig stilla länge nog för invägning på sistone, så vi passade på att väga dem vid veterinären. 

Dagens vikt
Luna: 1170 gram 
Bonnie: 1320 gram
Agnes: 1440 gram
Vilde: 1590 gram

Alla katter är fina i hullet och lite runda om magen, så där som småttisar ska vara ❤️

(null)

Lia fick en pepparkaka när vi var klara
(null)


Stackars Festis 🙈 


Agnes är fortfarande lite försiktig av sig om man jämför med de andra tre. Hon stannar på övervåningen med mamsen även om de andra  galopperar ner för trappan och härjar runt nere. Men hon är däremot ganska tuff och kaxig mot mig. Vill gärna busbråka och hålla på 😀 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: