linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni fÄ följa mina Àlskade (s)katter och deras vardag.

Dag 75

Kategori: Stödhem

 
Myspyskillen đŸ„°


Det var verkligen smart av mig att lĂ„ta Luna leka lite med snörena till takflĂ€kten. Nu Ă€r hon helt besatt av dom 🙄😜

Oj, vad mammakatt börjar bli trött pĂ„ sina smĂ„. Jag kan verkligen förstĂ„ det, de Ă€r ju tillsammans hela tiden. Jag funderar pĂ„ att slĂ€ppa ut mamman i lĂ€genheten sjĂ€lv en stund i morgon och lĂ„ta kattungarna vara kvar i rummet, men dĂ„ blir det kanske Ă€nnu vĂ€rre dĂ„ kattungarna behöver alla chanser att rusa runt i lĂ€genheten och göra av med sin överskottsenergi. Nio dagar kvar tills mamman fĂ„r flytta till Kattstödet, jag tror det blir lite jobbigt för henne till en början dĂ„ hon inte litar pĂ„ folk, men det blir sĂ€kert skönt att fĂ„ sova ostört för första gĂ„ngen pĂ„ tre mĂ„nader 

Festis och Luna 
(null)

(null)

TÀnk att det Àr sÄ intressant med sÀngbÀddning :)
(null)

(null)

(null)

(null)


HĂ€r förberedde jag lite eftermiddagssnacks och kattungarna kunde knappt bĂ€rga sig tills jag var klar utan klĂ€ttrade upp för att fĂ„ smaka. Mammakatt Ă€r Ă€nnu lite ilsk nĂ€r det kommer till mat sĂ„ hon var utestĂ€ngd frĂ„n rummet medans jag förberedde snackset (men fick givetvis komma in och Ă€ta nĂ€r jag stĂ€llt ner faten pĂ„ golvet) och Ă€ven Luna blev kvar utanför med sin mamma och Jisses, vilket liv. Luna Ă€r den av kattungarna som Ă€r mest glupsk, hon blir helt till sig nĂ€r det vankas mjukmat. AlltsĂ„ ALLA gĂ„nger det vankas mjukmat och det Ă€r Ă„tminstone 3-5 ggr om dan. Hon kĂ€nner igen slamret av tallrikar eller Festis frĂ€sanden (Festis kĂ€mpar fortfarande med sin matstress och blir lite frĂ€sig nĂ€r man ska ge dem mat) och kommer rusandes i full karriĂ€r och slĂ€nger sig över maten 😊 
(null)


Jag fick förresten veta vad Bonnie och Vilde ska heta efter sin flytt. I quote "Vi tĂ€nkte ge Vilde namnet Akilles (som i Akilles hĂ€l 😆) och Bonnie - namnet Lexi (kort för Alexia) 😊 " 

JĂ€ttefina namn ❀ Jag tror inte att jag trĂ€ffat vare sig nĂ„gon Akilles-katt eller Lexi-katt under mina Ă„r som crazy cat lady och dĂ„ har jag Ă€ndĂ„ trĂ€ffat vĂ€ldigt mĂ„nga katter 😊

Kommentarer

  • Lutt sĂ€ger:

    Kul att de redan tÀnkt ut namnen =D

    Svar: Ja :) HĂ„ll nu tummarna att de kommer fĂ„ ett instagramkonto ocksĂ„ 😀
    linasskatter.blogg.se

    2020-12-07 | 20:19:37
  • Lutt sĂ€ger:

    HĂ„ller!

    2020-12-07 | 21:22:45

Kommentera inlÀgget hÀr: