linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 69

Kategori: Stödhem

Tidig morgon - rödingarna på upptäcktsfärd i trappan. I går tappade jag bort Vilde en stund. Det var när jag hade storstädat och lekt en bra stund så kattungarna började bli trötta och när jag ville ha in dem i rummet igen var han putsväck. Jag letade  febrilt och till slut hittade jag honom. Han hade somnat i tomteluvan i klädkammaren 😊 

(null)

Vilde i tältet
(null)

Så söt 😍 
(null)
(null)

Agnes
(null)

(null)

Den här hårdmaten är verkligen populär. Kattungarna och mamman älskar den. 
(null)

Denna sort tog slut här hemma i går morse och den nya påsen anlände först ikväll. Köper även detta från Zooplus men skadar ju inte att kolla runt bland olika butiker vad de har för erbjudanden varje vecka. Vilde försöker bryta sig in i påsen 😀 De blev verkligen glada när jag fyllde på maten, trots att de bara varit utan denna sort 1,5 dygn. 
(null)

Ja, ni ser ju :)
(null)

Dom har givetvis haft annan hårdmat att tillgå istället. Denna för att vara exakt.
(null)

Men de är inte alls lika förtjusta i den, även om det slinker ner. Mina egna katter är inte heller så intresserade av denna, vilket är lite märkligt då maten ofta är fetare (och godare) för just kattungar och det vet vi ju alla att fet mat är gott, eller hur? Vilken himla tur att jag köpte TIO KILO av just denna sort 🙄🙈

När kattungarna var så små att de inte kunde hoppa upp på bordet hade jag även en tredje sort framme för vuxna katter, till kattmamman. Det var också Royal canin, troligtvis denna sort (minns inte exakt och orkar inte gå uppför trappan och kolla på påsen)
(null)


Den är också uppskattad, men kattungarna blev lite lösa i magen nyligen och jag vet inte om det beror på att de började äta av denna sort (den kanske inte är lämpad för kattungar?) eller om det beror på att jag gav dem lite "lyxmat" på kvällen, såna där små burkar med mjukmat Sheba/Gourmet etc. Så jag slutade med båda denna hårdmat och lyxmjukmaten och magarna blev snabbt bra igen. Den enda mjukmat de får numera är Mjau. 

Till framtida mattar och hussar: ni bestämmer så klart helt själva vad ni vill ge era missar för mat när de flyttar hem till er men om ni byter till annan mat kan det vara bra att under en övergångsperiod blanda ut den nya maten med Mjau mjukmat / Royal canin hårdmat så jag kommer skicka med lite av detta när flytt sker :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: