linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Magnificent

Kategori: Decibel

Här är hon, Decibel, min mini-panter. 
Hon är inte helt lätt att fånga på kort, vilken svart katt är det egentligen? Jag tar ungefär lika många foton på Decibel och Miranda men jag raderar betydligt fler foton av Decibel, då de fotona ofta blir alldeles för mörka. Jag tar nästan bara foton med min mobil och om det inte är riktigt bra ljus så blir fotona inget vidare. Miranda är betydligt lättare med sin grårandiga päls. 

Det allra bästa är att fota utomhus i dagsljus men let’s face it... det lär dröja veckor, kanske månader innan våren är här så man känner sig det minsta lilla sugen på att jaga efter katterna utomhus med mobilkameran i högsta hugg :) 
Hur som haver, här har ni några foton av min fina panter. 
(null)

(null)

Det är lite kaos i vårt kök för tillfället. Kaoset som förut befann sig under trappan har förflyttat sig dit istället. Jag ska köpa en byrå att ha under trappan, där vi ska ha vitrinskåpet som pappa gjort. Det ska egentligen hänga på väggen men jag är så nervös att det ska ramla ner när någon katt är under så jag vågar inte riktigt sätta upp det. Det känns bättre att ha det stående på en byrå som vi bankar fast i väggen så det inte kan tippa. 
(null)

På bordet står det massa shampo och balsam. Jag har inte orkat bära upp det helt enkelt. 
Jag kan ju passa på att slå ett slag för ACOs shampo och balsam, som jag använder, då dessa är veganska- alltså Crueltyfree och utan animaliska ingredienser. De flesta av ACO’s produkter är (mig veterligen) veganska förutom vissa läppbalsam och mascaror som innehåller bivax. 
Den är även mild och snäll mot min torra, kliande hårbotten. 
Jag har köpt produkten på apoteket någon gång och då betalat ca 75-79 kronor per flaska, vilket jag tycker är väldigt dyrt (om än värt det), men nu beställer jag alltid från Apotea.se där en flaska kostar ca 49 kr styck. De har även med jämna mellanrum Ta 3 betala för 2-erbjudande, så sist passade jag på att shoppa ordentligt så jag klarar mig ett tag. Då fick jag tre flaskor för 100 kr istället för att handla på apoteket på stan och betala nästan 240 för tre flaskor. Det är verkligen en STOR skillnad. Apotea.se överlag är verkligen en bra sida om man vill hålla kostnaderna nere. Många produkter är betydligt mycket billigare än att handla på ditt apotek. 

Jisses, detta börjar se ut som ett sponsrat inlägg men så är inte fallet. Jag är inte sponsrad av varken Apotea eller Aco, det kan jag lova 😀

Kommentarer


Kommentera inlägget här: