linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

25 mars 2018 - hos bonuskatterna

Kategori: Bonuskatter

Här kommer lite bilder från i söndags, när jag var vid bonuskatterna. Först ut är allra finaste Kevin. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
 
Stilige Jagger. 
Alltså jag tycker det ser så roligt ut när katter ligger så här, med bakbenen rätt ut. Supergulligt ❤️
(null)

(null)

Underbara, kärleksfulla Kulla-Gulla. 
(null)

Jag öppnade mellan kontor och loppis så Jagger, Kulla-Gulla och Kevin fick springa av sig lite. De var dock mer intresserade av att leka Följa Lina medans jag sprang fram och tillbaka mellan kök-kontor-karantän och gav alla katter frukost. Här är jag och katterna på varsin sida om en dörr med glasruta
(null)

För några dagar sedan flyttade Kevin och Kulla-Gulla på prov till sitt (förhoppningsvis) 4-everhome. Jag är så glad att Kulla-Gulla äntligen får chansen att få ett riktigt hem. Självklart är jag glad för Kevins skull också, men Kulla-Gulla är äldre och har  inte haft ett lätt liv innan hon fångades in av Kattstödet. Kulla-Gulla, som tidigare tydde sig väldigt mycket till Zorro, har sen han flyttade tytt sig till Kevin så det är verkligen skönt att de fick flytta tillsammans. K-G är så himla go, så hon skulle säkert inte haft något emot att vara ensamkatt förutsatt att matte/husse var hemma åtminstone 22h/dygn, men hur många mattar/hussar har den möjligheten? Då är det bra med en kattkompis man kan hänga med 😊

Jagger har flyttat från kontoret till köket och i morgon ska jag spendera massor av tid med honom. Han är ännu lite skygg, men han älskar att leka och låter en gärna klappa honom om man bara tar det varligt. Jag misstänker att han saknar sina kompisar och känner sig lite ensam och därmed har behov av närhet och kärlek (och bus och godis). 
(null)




Här är Miss Miljarden, som i söndags bodde i köket tillsammans med Ingo som är från samma ställe. Ingo är väldigt skygg så detta är det enda fotot jag fick av honom 
(null)

Miljarden är verkligen enastående vacker. One in a billion. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag hittade en leksaksgömma 😊
(null)

(null)

(null)

Miljarden och Ingo är nu inflyttade till kontoret
(null)


Karantän
Här är Tippex (mammakatt) och en av hennes ungar. Den svarta kattungen är lite morskare än sitt gråa syskon men ingen låter sig klappas än. Den grå kattungen ligger i kattburen när man är där och ordnar och Tippex ligger utanför och vaktar. Kommer man för nära så fräser hon och någon har även fått känna på hennes klor. Hon är en väldigt beskyddande mor ❤️ 
(null)

(null)

(null)
 
Jag vet inte riktigt vad det är men grå katter får verkligen my ❤️ to beat a little bit faster. 
(null)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: