linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Bonuskatter 29 april 2018

Kategori: Bonuskatter

Här kommer lite foton från i går. 

 
Först måste jag berätta att Jagger fått ett hem. Han har flyttat till personen som startade KS. Han flyttade på prov, men det verkar gå bra med hennes andra katter så han blir nog kvar. 
(null)

Jag gillar verkligen Jagger så det känns bra att han fått komma till ett hem där han får vara den han är (nämligen en liten surgubbe). Japp, han kan vara riktigt tjurig men till skillnad från sura människogubbar så tycker jag det är urcharmigt med tjuriga kissekatter. Jagger är långt ifrån tjurig jämt, han är även nyfiken, busig, blyg, go och tuff (när han har en kattvän vid sin sida. Han är ingen ensamkatt utan behöver verkligen andra katter runt sig). Jag fascineras av hela hans personlighet OCH hans megalånga morrhår. 
(null)

(null)

Kommer ni ihåg Botilda och Sötnos som jag nämnde i förra KS-inlägget? 
Jag skrev att Sötnos var blyg men ack så fel jag hade, hon är världens mest sociala kisse, precis som Botilda (som har fått ett hem). 

Sötnos bor numera i köket (där Jagger var förut). 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)





Jag kan inte tänka mig att det dröjer så länge innan denna gosiga high-fivande katten charmar sig till ett 4-everhome. 

I karantän finns nu en katt som är nykastrerad (och därmed, för tillfället, endast får vara i hundburen - så inte såret går upp). Det antogs att det var en liten Hasse, men det visade sig vara en Hanna. Hanna är lite blyg, men inte speciellt rädd. 
(null)

(null)

I kontoret har vi Cassiopeia, Doris, Ingo, Miljarden (Millan) och Sickan. De två sistnämnda är de som är sociala men även Doris har verkligen tuffat till sig från en vecka till en annan. Jag misstänker att hon kommer bli en riktig tuffing när det väl släpper för henne. En sån där som hänger och slänger i gardinerna och far runt som en tornado från det att hon öppnar ögonen tills hon tok-slocknar. Som min Miranda ungefär 😜

(null)

(null)

Hon kan inte riktigt stå emot leksuget, även om hon fortfarande är väldigt försiktig. 


Millan
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Sickan
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

(null)
(null)
(null)

(null)

Hur söt kan man va egentligen?
(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: