linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Oktober november 2013

Kategori: King & Millies vecko/månads-rapport

King har just druckit lite vatten ur handfatet. Han föredrar att dricka vatten från var som helst förutom från sin vattenskål (vilken i och för sig också funkar, men allt annat är bättre):
 
Vad är det med katter och kartonger?
 
 
Millie myser under täcket:
 
Jag brukar hälla ut godis i en hög till katterna, en dag när jag kom in i köket såg jag att de lämnat fem bitar så det formade ett L (som i Lina). Det är kärlek det :)
 
 
Favoritsoffan:
 
"Ge hit den där, den är MIN"
 
Min lilla knäppis:
 
Jag köpte denna från supercat.se. King älskar den så pass mycket så Millie har inte fått en chans att testa den ens. Jag får nog köpa en till så de har varsin. Kings, som var röd när jag köpte den, är numera brun av allt hår. Får nog ta och rolla den lite med en klädroller :)
 
Detta kort togs av Maddelutt. Det är Millies ögon som lyser i mörkret:
 
Lite instruktioner till kattvakten innan vi for iväg några dagar:
 
 
Leksugen King:
 
Millie är trött:
 
King föredrar att dricka vatten ur handfatet, medans Millie föredrar badkaret:
 
 
Oftast vill Millie sitta nära rutan när hon ser på tv:
 
Men ibland lägger hon sig i soffan och tittar: 
 
Katterna använder ännu sitt kattrum (det vill säga klädkammaren) flitigt:
 
"Kolla, vad vig jag är matte"
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: