linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Kattrum

Kategori: King & Millies vecko/månads-rapport

Så, för några veckor sedan fick jag idén att göra om klädkammaren uppe (som snarare varit ett kaos- och bokrum) till ett rum för katterna.
Det tog sin tid att få ordning på det men nu är jag i alla fall klar.
 
Här är lite förebilder. Framifrån:
 
Höger sida:
 
Vänster sida:
 
Tom klädkammare. Jag fick verkligen TOKSTÄDA innan jag började skyffla in saker igen:
 
På höger sida kommer det vara mestadels människogrejer då jag har lite klänningar som behöver hänga och några kartonger med vinterkläder mm, men de får ha den vita grejen som krypin:
 
Högersidan efter, ingen större skillnad:
 
Resultatet. Framför fönstret har de sin stora kläsmöbel så de kan ligga och titta ut:
 
Från klösmöbeln kan de hoppa vidare upp på hyllan där det finns en vanlig sovplats och en kattgrej som de kan gå in i:

Vi är nog alla lika nöjda med resultatet. King sover bara inne i klädkammaren numera och i morse när jag gick upp så låg både King och Millie där och snarkade ikapp.
 

Kommentarer

  • Sara säger:

    Tyckte att det blev super =D

    2013-07-28 | 22:59:13
  • Lina säger:

    Tack :)

    2013-07-28 | 23:29:18

Kommentera inlägget här: