linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Oh, happy day

Kategori: King & Millies vecko/månads-rapport

Denna dag ska alltid minnas som dagen då jag blev tvåbarnsmamma. Två underbara skapelser kommer bo vid oss from now on.
 
I priset ingår två vaccinationer, den ena gjordes den 3 augusti och den andra den 31 augusti. Det ingår även kastrering och id-märkning, vilket kommer göras i januari 2013. Jag kommer ta henne till veterinären i Roma för jag har hört så mycket positivt om dem från många olika håll.
En vaccination kostar mellan 200-400 kronor per gång, kastrering kostar cirka 700 för en honkatt och id-märkning runt 450 (samtliga priser är ungefärliga då jag googlat fram dem) så hur man än vrider och vänder på det så är det ett riktigt kap för detta är sådant som man verkligen, verkligen bör göra. Jag hade gladeligen betalt några tusen till för Millie, hon är värd varenda krona  ♥
 
Här kommer foton från veckan. Millie är en riktig kelgris, hon vill vara i knät hela tiden så vi börjar med knägosarkorten:
 
Tv-tittande (jag har full förståelse för att man vill spöa tv-rutan när det är Greys Anatomy on:
 
Millie och King:
 
Min goseklump:
 
Millie:
 
 

Kommentarer

  • Ho säger:

    Söta katter. Det är bra att de kommer överens iaf. Grattis :D

    2012-09-23 | 15:44:55
  • Lina säger:

    Tack :)

    2012-09-23 | 20:51:41

Kommentera inlägget här: