linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Veckorapport. (Vad är det för vecka egentligen? 43?)

Kategori: King & Millies vecko/månads-rapport

 
Förra veckan lyckades katterna stänga in sig själva i vårt sovrum. Det var Daniel som upptäckte det när han kom hem från jobbet. De hade inte bara lyckats få till dörren utan även förflytta sin klöspelare så den hamnade för. De hade verkligen ingen chans att komma ut. När Daniel öppnade sprang Millie in på toan direkt. Tänk va, vad duktig hon var som höll sig från att uträtta något behov i sovrummet. Usch, undrar hur länge hon varit toanödig innan Daniel kom hem. Jag försökte förklara för henne att i såna lägen är det okej att kissa på golvet... men jag vet inte om det gick in :P
Nu har vi ställt ner klöspelaren i vardagsrummet istället och Millie använder den till att träna upp sin balans:
 
Numera sover båda katterna i sorummet med oss. King brukar ju oftast vilja sova i samma rum som oss men Millie har tidigare tillbringat nätterna i sitt favoritrum, nämligen vardagsrummet, men den sista tiden har alltså även hon sovit med oss andra. Häromnatten somnade hon på min rygg, när jag lagt mig på mage. På morgonen låg hon visst vid mina fötter, sa Daniel. King brukar sova på fönsterkarmen eller på det lilla bordet jag har bredvid sängen med ett påslakan över, for the cats comfort eller på extratäcket som ligger bredvid sängen.
 
King tror ibland att han vill ligga under täcket, men han inser ganska snabbt att det blir för varmt för honom. Här skulle han absolut under täckena när jag hade två stycken på mig. Han stod inte ut mer än några sekunder. Han har så otroligt tjock päls så han är väldigt varm av sig:
 
I fredags var husse iväg på firmafest. Då somnade vi andra gott i sängen, jag med en katt på var sida:
Morgonbus:
 
En av Kings favoritsovställen (han har ganska många då han är ett big fan av variation) är kontorsstolen som står i Daniels rum. Han kanske uppskattar den så mycket för att han oftast får vara ifred från busiga Millie i detta rum då Daniel är så rädd om sinda pinaler där inne så Millie sällan får vara där. Det är nog ganska skönt för King att ha en fristad där han kan "hänga" med husse. Han brukar klättra omkring på Daniels databord när Daniel spelar spel och en gång lyckades han till och med hjälpa Daniel med något när han trampade på tangentbordet vilket resulterade i att Daniel hittade några gömda grejer han behövde till något uppdrag i spelet. Det ni, vi har TVÅ spelnördar i familjen =P
King på sin stol:
 
Härom morgonen smet King in och la sig på stolen när jag ordnade inför att komma iväg till jobbet. Han var så söt att jag inte kunde lyfta bort honom från stolen (Daniels rum är stängt på dagarna när vi inte är hemma) så jag körde hela stolen in till rummet bredvid. King låg kvar under hela färden, även när jag var tvungen att lyfta stolen över massa sladdar:
 
Min sötnos:
 
Trött Millie:
 
Tv-time:
 
Datatime:
 
Blandade foton:
 
I sovrumsfönstret:
 
Millie lånar Kings bädd (som han fick av faster Lutt i present):
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Moster Sara säger:

    Så söta är de små. =)

    2012-10-14 | 16:37:18
  • Lina säger:

    Ja, så otroligt söta :)

    2012-10-17 | 21:40:58

Kommentera inlägget här: