linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Veckan som gått

Kategori: King & Millies vecko/månads-rapport

Så var det då söndag igen. Min absoluta favoritdag på hela veckan. Den där dagen då jag försöker att inte ha några åtaganden överhuvudtaget utan bara kan glida omkring i mjukisdressen hela dan och ägna mig enbart åt sådant som jag vill göra. Som att gosa med katterna. Det blir mest gos med Millie då hon är betydligt mer benägen att vilja mysa än vad King är. King vill gärna vara ute eller, när han är inne, så vill han sova och då vill han vara ifred. Millie förstår inte riktigt det där med att King vill vara ifred, hon brukar vara honom hack i häl när han springer omkring i lägenheten och letar efter lämpliga sovgömställen. Det går ganska bra nu ändå för hon har blivit ännu mer "mammig" och vill helst vara uppå mig så mycket som möjligt, så jag brukar hjälpa King att komma undan genom att sysselsätta Millie med annat en stund så han får smita upp utan att hon märker det.
Så här kan det se ut när Millie följt efter King en längre stund och han till slut får nog:
Det ser våldsammare ut än vad det är. De använder inga klor iallafall. King brukar visa vem som bestämmer genom att lägga ner Millie på rygg och när han tror att hon fattat släpper han henne och DÅ attackerar hon igen =)
 
Det är inte alltid helt lätt att sitta vid datorn:
 
Gosig kisse:
 
Mina älsklingar:
 
King har lärt Millie att handfatet är en enda stor vattenskål för katter. Hon har dock inte riktigt fått kläm på hur man gör än, men det löser sig nog:
 
King ♥
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: