linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Älskade katter

Kategori: King & Millies vecko/månads-rapport

Millie, King och Farbror Husse tittar på när jag stryker och står i. Millie ville mest leka med sladden, men detvar ajabaja:

 

King vill gärna sova i sovrumsfönstret men Millie vill mest busa med honom men om man flyttar Millie och lägger henne på magen och klappar så blir hon sakta men säkert tröttare och lugnare och till slut somnar hon sött och King kan koppla av på fönsterbrädan. Här är mina söta tröttisar:

 
Millie gillar att leka med mitt hår:
 
Och att se på tv. Reklamen är bäst, enligt Millie:
 
Lite blandade foton:

Söndagen den 21 oktober 2012 var en stor dag. Det var dagen jag fick mitt första "ansiktsbuffel" från Millie. Millie har hela tiden varit lite rädd för situationer när man kommer för nära med ansiktet. Det har successivt blivit bättre och hon har de senaste veckorna inte haft några som helst problem med att sova med sitt ansikte bara några centimeter från mitt ansikte när hon sover på mig. Hon har också sakta men säkert lärt sig att det inte är farligt att få en puss i panna av sin matte... men igår, för allra första gången, hoppade hon upp i mitt knä och ställde sig upp och bufflade med sin panna mot min haka. Min älskade lillfjärt. Hon är så duktig och gör så många framsteg. Numera kan jag härja omkring hur mycket jag vill och slamra och ha mig utan att hon bryr sig. Det är lite värre med husse, han är större och läskigare, men han får gosa med henne och så utan besvär, även om det är min famn hon söker sig till. Under helgen fick Millie även träffa svärmor för första gången. Det gick ganska bra, hon är ovan med andra människor än mig och Daniel så hon var lite blyg först. Men Tina lockade med grädde och det är ju omöjligt att motstå när man är en gottegris som Millie =)

Imorse när jag skulle till jobbet vägrade King att komma in. Han brukar gå ut en sväng på morgonen, max 20-30 minuter sen vill han ha frukost. Idag vid halv 7 hade jag försökt lura in honom ett antal gånger med "skaka-på-godisburken-knepet" som alltid brukar funka. Han gick ut redan vid halv 6 så jag var måttligt road. Som tur var började inte Daniel förrän klockan 9 imorse så när han gick upp vid strax efter 7 satt King snällt utanför och väntade på att bli insläppt.

 
LITE ANDRA KATTER FRÅN VECKAN
 
Jag var hemma hos Mina en kväll och gosade med alla katter, här har ni hennes Tosse:
Och här är Lotta, Millies syster. Hon har blivit så otroligt söt. Söt var hon förut med, men hon såg lite sjuklig ut. Nu ser hon pigg, kry och välmående ut:
 
Här är en katt som bor i Bogen 1. Just denna har ett hem, men kommer gärna fram och smakar av maten som det bjuds på i busken:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: