linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Dag 38 (lördag 19 november)

Kategori: Stödhem 2022




I dag har kattfamiljen haft besök av mina syskonbarn och syster igen. Det gick lika bra som förra gången. Kattungarna är lite mer på hugget nu, de vill gärna leka och är vakna längre stunder. När de var här passade jag på att öppna fönstret så Lavie fick gå ut på vår innätade balkong en stund. Balkongen var nästan snöfri trots att vi fått så här mycket snö i nättres
(null)

Men Lavie nöjde sig ändå med att vara ute i ett par minuter, sen kom hon in igen. 

Lilla Tippex är ju bedårande så man nästan dör 😍 
(null)

(null)

(null)

(null)

 
Lavie är en väldigt tålmodig mamma men ibland får även hon nog 😄 


I går var Lavie utan sin body när jag var på kontoret några timmar. När jag tar av den lägger jag den på sängen, dit inga kattungar kan ta sig. I går när jag kom hem hade Lavie slängt ner den på golvet och så hade någon av kattungarna lämnat en liten kissfläck på. Snacka om teamwork 😄 
Jag fick handtvätta bodyn och hänga på tork. Det är ingen idé att sätta på henne den röda bodyn då den är för stor så hon tar av sig den, så hon har varit utan body tills ikväll när den grå hade torkat. Ni må tro att hon var nöjd 😀 

I dag såg jag för första gången att Lavie sa stopp när kattungarna ville dia. Innan har hon låtit dem äta när dom vill, men nu så hoppade hon upp på bordet och la sig istället, där de inte kan nå henne. Hon lät dem dia en stund senare i och för sig men jag hoppas att hon snart sätter ner tassen och sätter stopp för diandet, så hon kan få vara utan body. 
(null)

(null)

(null)

Stödhemshusse och Tippex

(null)


Det är inte så bra bild i babyvakten men här ligger mamman och sover med bodyn på och en av kattungarna har somnat uppå henne ❤️ 
(null)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: