linasskatter.blogg.se

I denna blogg kommer ni få följa mina älskade (s)katter och deras vardag.

Vecka 45

Kategori: Allmänt

 

Vet inte vad det är för fel med uppladdningen av foton men de blir konstiga och "utdragna". Har försökt ladda upp i olika storlekar men det hjälper inte så ni får ha överseende att fotona ser lite konstiga ut.

 

V. 45

Millie har varit ute en sväng varje dag sedan i fredags då hon var ute själv för första gången. I tisdags var första gången som hon var utanför vår lilla trädgård. Jag vet inte hur långt borta hon var, men utom synhåll för mig iallafall så jag var ordentligt nervklen när hon kom tillbaka igen. Hon var borta max 15 minuter men det räcker för att denna matte ska bli nervös :)

Lite senare samma dag var King och Millie ute igen. Eftersom det är så kallt nu så bestämde jag mig för att stänga altandörren för första gången när Millie var ute. Hon hann inte vara ute så länge och kom inte heller så långt, hon slog följe med King bort till grinden, sen skrämde något henne och hon kom farandes som ett skott mot den stängda dörren. Jag hann inte öppna innan hon var framme så när hon såg att dörren var stängd tvärvände hon och sprang in under våra utemöbler. Jag fick locka fram henne med en leksak. Jag vet inte vad som skrämde henne, det kan ha varit någon granne eller vad som helst. Hon är ännu rädd av sig och väldigt tillbakadragen när det gäller andra människor så jag hoppas hon inte går bort för långt från vår gård ifall hon blir skrämd och panikspringer iväg åt fel håll och irrar bort sig. Denna eviga oro som det innebär att vara matte är inte att leka med, nej. =P

Jag köpte i veckan ett promenadband (som Millie är väldigt intresserad av medans King håller sig lite på sin kant när bandet är igång). Kartongen bäddades iordning till kattsäng så nu fyller den ut hela vardagsrummet ungefär:

 

När vi var vid veterinären sist så bad jag dem titta på Kings vampyrtand. De sa att den förmodligen måste tas bort men de ville ta den en annan gång för att inte stressa upp King. På måndagen på kvällen när jag skulle ge King sin medicin så lossnade ploppade tanden ur. Bara så där. Jag blev först väldigt chockad men King verkade inte det minsta ledsen. Det var inget blod eller var eller dylikt och i samband med att tanden ramlade ur så har King även slutat att smacka och slicka sig runt munnen som han gjort den senaste veckan eller så. Jag ringde veterinären och hon sa att det inte var någon fara med att tanden lossnat och att vi kunde titta på den på torsdagen när vi ändå skulle till veterinären och kolla lungorna.

På torsdagen ringde någon från veterinärerna och sa att Kings veterinär blivit sjuk så vi ska dit imorgon istället, så håll tummarna klockan 15:30.

Vi har köpt ett nytt barbord som är väldigt uppskattat av katterna (särskilt King):

 
Ny app:
 
TV:
 
King:
 
Millie:
 
 
Grannkatten:
 
Sweetie:
 
 

 

Kommentarer

  • Sara säger:

    Skriv till blogg och fråga vad tusan problemet är denna gång?

    2012-11-11 | 20:42:23
  • Lina säger:

    De har nog tröttnat på mig. Har inte ens fått svar på mitt sista mejl som jag skickade för flera veckor sen :-P

    2012-11-16 | 23:39:08

Kommentera inlägget här: